Nedívejte se na ostatní. Jsou neúspěšní

Nedívejte se na ostatní. Jsou neúspěšní

Při prodeji nemovitostí je třeba sledovat trendy na trhu nemovitostí. To ale neznamená porovnávat cenovky podobných bytů a domů v inzerci. Právě u nich se prodej nedaří, třeba i po několik měsíců. Relevantní údaje poskytují informace z katastru nemovitostí, pokles prodejů nemovitostí představuje oproti loňsku 30 % a zároveň dochází k výraznému zlevňování.

Sleva odradí

Ačkoliv se titulky neustále ohánějí vysokou poptávkou po nemovitostech, je zřejmé, že dochází ke zlevňování bytů a domů. Tempo prodejů značně zpomalilo. Inzerce se začínají mnohem více plnit a kupující mají z čeho vybírat. Proč tomu tak je? Protože prodávající doufají v prodej za vysokou cenu, která platila během minulého roku. Celková doba prodeje se neúměrně prodlužuje, nemovitosti zůstávají v nabídce už ne po týdny, ale po měsíce. Je nutné sáhnout ke slevě z kupní ceny, často i opakovaně.

Co působí dobře u spotřebního zboží a motivuje k nákupu, nepůsobí dobře u nemovitostí. Jakmile kupující narazí na byt nebo dům s klesající cenovkou, okamžitě mu v mysli rozbliká pomyslná červená kontrolka. Nemovitost se za inzerovanou cenu nedaří prodat, vidělo ji jistě už mnoho zájemců. Nikdo ji nekoupil, protože u nemovitosti je nějaký problém.

Známá skutečnost, která umí zkomplikovat nebo dokonce zmařit prodej u kvalitních nemovitostí.

Důležitost správně nastavené prodejní ceny znovu nabývá na významu.

 

Katastr nemovitostí zná pravdu

Dle údajů z katastru nemovitostí snadno zjistíte, že oproti loňskému roku došlo k poklesu v prodaných nemovitostech o 30 %. Větší propad v prodejích byl zaznamenám u rodinných domů, jak je zřejmé z níže uvedeného grafu.

 image001_3  

K výraznému poklesu prodejů došlo i v případě bytů, zde je trend poklesu pozvolnější. Na změny a tendence trhu je třeba včas reagovat a neočekávat realizaci prodeje za cenu, která platila v loňském roce a rozhodně ne rychlostí, která byla enormní. Dravá poptávka se zklidňuje, to vede k delšímu a komplikovanějšímu prodeji za výrazně nižší cenu.

Vidíte, za kolik prodávají ostatní? Tak se nedívejte

Argument, že inzerce je plná domů a bytů k prodeji za stejné ceny, jako v loňském roce, je zcela lichá. Proč jsou tyto nemovitosti viditelné v inzerci? Protože se je nedaří prodat!

Statistiky hovoří zcela jasně, velké množství nabízených nemovitostí bylo před prodejem nutné zlevnit. Infografika ilustruje, že se oproti loňskému roku zlevnilo o 16 % nemovitostí více, je nutné ale zohlednit skutečnost, že v inzerci celkově narostl počet nabízených nemovitostí. Pokud promítneme do výpočtu celkový počet nemovitostí v nabídkách, zjistíme, že podíl zlevněných bytů je oproti loňskému roku téměř dvojnásobný.

image001_4  

U bytů představuje zlevnění v průměru 290 tisíc korun, částka se ale výrazně liší napříč jednotlivými kraji.

Rychlejšímu prodeji bytů a domů by mohlo pomoci avizované uvolnění pravidel pro poskytovaní hypotečních úvěrů, ty ale nepřinesou pokles úrokové míry, za kterou se hypotéky v současné době sjednávají.

Vladimír Mázl
Autor: Vladimír Mázl

Ahoj, jmenuji se Vladimír Mázl a jsem realitní makléř a finanční poradce s dlouholetou praxí. Moje práce je nejen mým povoláním, ale také vášní. Každý den se snažím pomáhat lidem najít jejich vysněné bydlení nebo prodat nemovitost za co nejlepší cenu. Věřím, že klíčem k úspěchu je individuální přístup ke každému klientovi a pečlivé naslouchání jejich potřebám.

V realitním světě se pohybuji už řadu let a za tu dobu jsem nasbíral mnoho zkušeností, které mi umožňují efektivně řešit i ty nejnáročnější situace. Mým cílem je vždy dosáhnout maximální spokojenosti klienta, ať už jde o koupi, prodej nebo pronájem nemovitosti. 

Rád se neustále vzdělávám a sleduji nejnovější trendy na trhu s nemovitostmi, abych mohl svým klientům nabídnout ty nejlepší služby, finanční a právní servis je samozřejmostí. Věřím, že důvěra a transparentnost jsou základem úspěšné spolupráce, a proto se vždy snažím jednat otevřeně a upřímně.

Když zrovna nepracují, rád trávím čas s rodinou a přáteli, sportuji nebo cestuji. Tyto aktivity mi dodávají energii a inspiraci, kterou pak mohu přenést do své práce. Těším se na možnost spolupráce a věřím, že společně dosáhneme skvělých výsledků.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení